زندگینامه شهید حسین بسیطی
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

حسین سال 1327 در گیلانغرب در خانواده ای مومن و نیکوکار بدنیا آمد ولی از همان دوران کودکی از وجود نعمت پدر محروم شد تا مادر با سخت کوشی جای خالی پدر را برای او پر کند.

او پس از ورود به سن نوجوانی در کنار مادر برای تامین و امرار معاش خانواده به کار و تلاش پرداخت و بخاطر استعداد خوبی که در انجام کارهای ساختمانی داشت بسرعت به استادکاری چیره دست در گچ بری و معماری تبدیل شد که هنوز برخی از آثار و هنر دست او در خانه های مردم گیلانغرب خودنمایی می کند. 

این شهید والامقام در سن جوانی با تلفیق سبک معماری قدیم و جدید آثار خوبی از خود بجای گذاشت بطوریکه در یک آزمون موفق به کسب رتبه نخست این حرفه در استان کرمانشاه شد و برایش گواهینامه معتبر مهارت صادر کردند.

نیکی کردن را از همان ابتدای کودکی و پس از فوت پدر بخوبی از مادر آموخته بود و سعی می کرد از هر فرصتی برای خدمت به دیگران استفاده کند برخی اهالی گیلانغرب می گویند اگر برای کسی کار ساختمانی انجام می داد هرگز برای دریافت دستمزدش نمی آمد و از برخی ها اصلا اجرت کار نمی گرفت.

یکی دیگر از خصوصیات بارز این شهید والامقام، ارادت به ساحت مقدس ائمه و امامان معصوم بخصوص سید و سالار شهیدان کربلا حضرت حسین بن علی (ع) بود، او از همان دوران کودکی پرچم دار هیات های مذهبی محرم و یک بچه هیاتی به تمام معنا بود که با وجود فقر فرهنگی دوران پیش از انقلاب، آگاهی خوبی از مذهب و آیین های مذهبی اسلامی داشت.

شهید بسیطی به ورزش بخصوص ورزش باستانی و پهلوانی علاقه زیادی داشت و بخشی از اوقات فراغت خود را در زورخانه و گود پهلوانی می گذراند.

برادر این شهید والامقام می گوید: حسین، همیشه منش و عزت پهلوانی داشت در گود همواره ذکر علی بر لب داشت و احترام به والدین را از مقدس ترین کارها می دانست و می گفت، هر چه داریم از لطف خدا و محبت پدر و مادر است.

ˈحسن بسیطیˈ گفت: برادر شهیدم، خوش سیرت، خوش سخن و یار و غمخوار نیازمندان بود و به دستگیری و کمک کردن به آنها حسن شهرت داشت و هرگز از انجام این اعمال کوتاهی نمی کرد.

وی اظهار کرد: این شهید بزرگوار به همراه سردار شهید ˈخوشروانˈ و برخی از همرزمانش از پایه گذاران اصلی شکل گیری سپاه پاسداران در گیلانغرب بود که از آغاز جنگ تحمیلی با جمع آوری سلاح های شکاری مردم، اقدام به آموزش نظامی جوانان برای مقابله با دشمن در محله سراب می کرد.

وی به نقل از یکی از همرزمان برادر شهیدش می گوید: حسین شیفته و دلداه امام خمینی (ره) بود که یکی از افتخارات دوران حیات خود را دیدار با امام راحل می دانست، تصویر آن دیدار را می توان در منازل بیشتر همرزمانش دید.

برخی همرزمانش می گویند: شهید بسیطی در جبهه تنگاب گیلانغرب بدلیل قدرت بدنی زیاد و جثه نیرومندش، نمدی دور کمر می پیچاند و با دست های توانمند اقدام به شلیک با توپ 50 میلی متری به سمت دشمن می کرد.

شهید بسیطی در تثبیت نظام نوپای اسلامی تلاش زیادی کرد و با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه های نبرد حق علیه باطل شد و همراه دیگر رزمندگان دلاور به مقابله با متجاوزان بعثی در جبهه های غرب پرداخت.

او بدلیل شجاعت قابل تحسین، مدیریت فوق العاده، شرکت در نبردهای مهم و کسب افتخارات فراوان، مسوولیت های متعددی در سپاه گیلانغرب بر عهده گرفت و آن چنان از خود غیرت و تعهد نشان داد که مراحل پیشرفت را بسرعت طی کرد و به سمت فرماندهی اطلاعات و عملیات و در مقطعی فرماندهی سپاه گیلانغرب منصوب شد.

حسین بسیطی سرانجام در 13 آبان سال 62 وقتی همراه برخی از دوستان و همرزمانش در منطقه عملیاتی چم اعظم خان گیلانغرب در حال ایجاد معبر برای مقابله با دشمن بعثی بود مورد اصابت قرار گرفت و به آرزوی دیرینه اش یعنی شهادت در راه خدا نایل شد. 

روحش شاد و یادش گرامی.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com